Alla inlägg under maj 2008

Av Beth - 27 maj 2008 17:13

6 månader exakt på dagen idag! Blandade känslor. Glädje över att äntligen få träffa Christina Wahldén men också nervös för jag har ingen aning om hur mötet kommer att gå.


Jag är livrädd också. För att springa in i Gabriel. Jag vill inte uppleva den skräcken igen. Jag såg en del blickar från män vars ögon skrek "Jag ska grilla dig på mitt spett, din lilla slyna!" Vid några tillfällen höll jag på att få panik.


Jag hittade Christinas böcker nu. Inte alla, men dom som jag ville ha mest. En timme kvar tills jag skulle träffa Ann och luncha på polishuset. Polishuset!


Jag tänkte att jag skulle åka till Iguana zoo för att se om dom fortfarande hade öppet, men jag beslutade mig för att gå till Gallerian istället. Kanske kunde jag hitta "Till Salu" också. Istället möts jag av en utställning; "Gärningskvinnan". Det känns lite obehagligt och jag får en klump i magen. Speciellt när det kommer fram en kille till mig, en utav dom som jobbar med utställningen, och berättar om att våldsmän alltid framstår som mycket värre än kvinnor som begår brott. Och att det skulle vara synd om dom ungefär. Jag har lust att ge honom en örfil. Han påminner mig lite om Gabriel till utseendet. Och jag vet om det han säger, men idag behöver jag ingen som förklarar för mig att jag som kvinna är dålig eller nått sånt skit. Nästa monter handlar om självskadebeteende och destruktivitet. Jag kan se att det är nästan jag som sitter i dom där bilderna och i den där texten. Jag tog lite kort som självklart inte fastnade på minneskortet (bajs). 

Sista montern handlar om Friends och sms och internetmobbning. "Du har tre nya meddelanden om hur ful du är" *tjiing* jag väntar på att dom meddelandena ska dyka upp i min inkorg också. Jag gjorde ett test som gav mig VG, nästan MVG, i hur bra kompis jag är. Lite fånigt, hur kan ett test veta det?

Dom spelade ett band med olika snuttar på sånt som kan förekomma i form av mobbning på nätet. "Hej Johan. Erik säger att du har 6bs minsta snopp. Liten som en daggmask. Hur känns det att ha en daggmask mellan bena lilla bögjohan?" Förbannad! Jag hatar sånt, det borde inte få hända. Gick fram till en utav volontärerna där och frågade hur man gör för att motverka mobbningen. Han sa åt mig att kolla friends hemsida (www.friends.se) och det ska jag göra. Jag avskyr verkligen mobbning!! Ut ur min värld era onda varelser!! En kaktus i röven är vad ni borde ha, ni förtjänar eran egen medicin!

Så nu är det bara att se om man blir "Friendsare" med.

Jag hittade för övrigt inte "Till Salu" .


 Åker till Ann på polishuset. Vi träffas utanför. Lunchar i polismatsalen. Kebabgryta med ris, det var helt okej. Men jag åt mest vattenmelon :) Var inte så hungrig då. Vilket jag känner spår av nu >_<*

Det var en del poliser där. Några snygga yngre *dreggel*. Vissa tittade på mig som om dom undrade vad jag hade att göra där. Jag var nog garanterat yngst i hela huset. Och det är ett stort hus!

Sedan fick jag en privat guidad tur runt i polishuset :) Det var kul. Det är nog inte så himla många som får det. Ann är bara bäst !

Hon presenterade mig för den högsta polisen under Karin Götblad. Wow bara! Jag var bara något rum ifrån henne. Sedan hälsade vi på Ann's chef som också var någon stor och hög en. Hon berättade för dom både att jag föreläste och att jag borde prata för dom. Shiet! Fasen vad stort!

Det var en häftig känsla att vara i den speciella korridoren. Det satt en massa porträtt på gammla polisgubbar på väggen. Vi gick förbi dom som snackar och visar upp sig inför media. Mihi, det var så himla häftigt!!

Jag var inne i polisbiblioteket, überwow ! Jag fick lite broschyrer och grejs att titta igenom. Stefan, Freddies kille, var med i en tidning :) Han såg ut som Beckham! Jag har fått jobb på Ung 08 av Ann :) Tillsammans med dom. Då kommer jag att jobba 4 heldagar, satsar jag på iallafall, tillsammans med Ann och Stefan i tältet brevid. Ska läsa på vad det handlar om, men bland annat något om "våga vittna".


Christina Wahldén.

Mötet med henne går inte att beskriva. Det var helt perfekt. Hon blev glad över att få träffa mig. Mig!! Hon blev berörd av mina berättelser. Vi ska ha vidare kontakt och antagligen så kommer hon att skriva om mig. Troligen en sann berättelse. Med mig som mig själv. Med anmälningar och hela alltet. Jag blev lite nervös över att gå ut med mitt namn inför hela svenska folket.  Ska prata med familjen om det, för det kanske skadar oss, framförallt mig. Men samtidigt så är detta något jag vill. Jag vill nå ut till folket! jag vill prata inför polisen! Jag vill hamna i tvsoffan på tv4! Jag vill få dom att fatta hur jobbigt det är att leva som brottsoffer. Speciellt i kombination med psykisk sjukdom och diabetiker. Nå ut till sjukvårdare om att jag inte alls är dålig på att ta hand om min diabetes, det är bakgrunden som spökar.

Inget är bestämmt om ifall det blir en bok eller inte. Men vi ska som sagt hålla kontakten. Och jag ska få följa med  henne till tidningen och se hur en redaktion ser ut :) Hon vill ha min blogg och mina dikter. Mina texter. Det är stort det här. Så in i helvetes jävla sjukt stort!!! Inga svordommar kan beskriva. Pappa, titta att jag kan!


Mina signerade böcker av Christina betyder så jättemycket :)


Grattis Challe. Livet börjar nu!

Av Beth - 27 maj 2008 16:27

Jag har inte skrivit på ett tag nu. Har inte direkt haft något att skriva om, inga direkta tankar som snurrat runt.

Men nu har det hänt grejer; ja nu jävlar!


Lite återblickar då


- Jag har fått erbjudande om att ta med mig ett gäng unga och hjälpa till att bygga upp Fountian House's ungdomshus. Skall prata med Johan och bestämma tid, sen kanske det blir av att bygga ett eget ungdomshus. Innehållet och planerna alltså, inte själva byggnaden.


- Freda Jag tog med mig syster in på bio. Indiana Jones. Efteråt höll jag på att flyga på den dumfan som snodde min Yaoi när jag fick syn på honom. Det hade kunnat blivit en rejäl smäll. jag är sjukt sur på Jens som höll på att putta omkull Andreas. Han är ju inte klok någon stanns.

Av någon anledning var jag lite depp på eftermiddagen/kvällen. Detta gick ut över ett par individer och slog sedan tillbaka till mig själv.

Tog bussen till Emil och vi grillade flintastek på en livsfarlig grill.

Det smakade sommar, men köttet hann tyvärr bli lite kallt.


- Lördag.

Jag och Emil var ute på O'learys i Enköping på kvällen tillsammans med Prillan. Hennes kille Fredrik kom lite senare.

Lite dricka och natchos tillsammans med Eurovision song contest. Vakten tittar på oss i samband med Spaniens bidrag och underar vad det är som håller på att hända.

Efter midnatt gick vi vidare till Balsar. Lite tamt tyckte jag, men har å andra sidan inte en endaste aning om hur en livlig krog brukar se ut. Skärpning!


- Söndag. Jag sov rätt länge med en jobbig huvudvärk. Vi åt grillat och det börjar bli sommar på riktigt. Runt 18 fick vi skjuts hem till Emils pappa ute på landet :) Vi satt och kollade på bland annat Harry Potter and the goblet of fire. Jag grubblar lite över hur mitt liv skulle se ut ifall jag levde i en trollkarlsvärld. Om jag skulle ha möjlighet till att förhäxa alla som har varit onda mot mig.

Emils pappa skjutsar hem mig på kvällen. Vi prade om Bromma flygplats och lite annat skit. Jag brilljerade med att berätta om mitt föreläsande. Och så pratar vi om Christina.


- Måndag. Jag sov hela dagen ungefär. Det behövdes. Tog mig upp vid 14 tror jag. Fastnade framför datorn och kom inte in i tid till stan som jag hade tänkt. Behövde hitta några av Christinas böcker så att jag kunde få dom signerade. Jag hittade bara Kort kjol. Skulle träffa Christoffer vid 20.45, då ska vi vidare till La Dame Noire där Freddie jobbar. Men jag är inne i stan till 18, stressad över att bara ha hittat en bok och smått förvirrad över vad jag ska hitta på dom kommande timmarna.

Jag smsar lite med Gustav som är tillbaka till stan. Det bestämms att jag kan åka hem till honom. Vi tittar på bland annat Vänner och Cops. Och lite fotboll. Förbluffande nog verkar han inte så intresserad, jag undrar om han är sjuk?!

Jag går från honom ungefär 19.15 Anländer till Fridhemsplans blåa linje PRECIS samtidigt som Christoffer.

Det blir lite trubble när jag inte kan exakta vägen in till restaurangen. Eniro hade ingen beskrivning via sms, så jag får ringa Freddie. Får adressen och det går galant.

Freddie är precis lika glad som vanligt :) Jag köper en drink av någotslag som liknar vinegrette (?) typ. Den smakar lite tandkräm. Ingen som jag kommer fortsätta dricka, men den va okej. Sedan fick jag en egen variant som smakade piggelin. Lite stark, men god!

Freddie tyckte att Christoffer var söt på leget ^^,

Det satt en stammis i baren som pratade en hel del med oss. Mycket om hundar som jag bara kunde hålla med om. När han fick veta att jag inte hade egen hund så blev han lite paff. Funderar dock på att sälja Ängla och skaffa katt, men vi får se.

Han klagar lite på att folk på stan idag knappt hälsar. Han tycker att man ska göra det. Jag och Christoffer hummar. Vi hör ju själva till dom ickehejande som mest tittar ner i marken med lurar i öronen. Men det säger vi inget om. Gubben tar förgivet att vi två är ett par, Christoffer är snabb med att klargöra att så är det inte :p Jag undrar varför X'D

När Freddie har slutat jobba så sitter vi och pratar en hel del. Minns inte om vad, det var så mycket. Men bland annat om Pride. Han ska dit ^^, Jag gör klart ör Christoffer att jag INTE ska gå sklädd som en ost och skinksallad, och han blir nästan ledsen :p Inte kontaktperson dock, han bara skrattar ^^

Vi pratar om att jag ska få träffa Chippen, bordercollien, nästa gång <3 Då ska vi på promenad i Minneberg.

Det var en toppenkväll! Två av mina favoriter på samma ställe :)

Freddie fick klart godkänt av Christoffer, det kändes bra.

La Dame Noire är ett bra ställe om man vill smygspana lite på gaypersoner ;)


Av Beth - 21 maj 2008 21:46

Var är du Molgan när jag behöver dig som mest?

Saknar den där nära vännen som jag bara kan springa in till och gråta ut hos när allt bara känns jobbigt. Den där underbara vännen som alla vill ha. Han som inte finns i min värld. För då skulle vi kunnat lyssna på boyband tillsammans, ta promenader mitt i natten, dela på en folköl på bänken i parken, bada fötterna från bryggan. Hur fan får man en sån vän? Jag vet att det finns, men besvisligen inte för mig ;__;


Något i mitt huvud skrek precis att pappa har dött eller att han är rejält skadad ;__; Jag vill inte.. pappa?!! Pappa!! 

Av Beth - 21 maj 2008 15:36

Inget speciellt har hänt dom senaste dagarna. Bara kännts bra. Stan igår med Christoffer och Anna. Blev nästan rejält ledsen ett tag, men inget som jag sa. Skickade ett sms på hemvägen till Christoffer om att jag tänkte gå ner till vattnet och gråta lite. Men jag var inte ärlig, eller rättaresagt, jag sa inte hela sanningen. Men jag ljög inte. Det blev inga tårar, men en massa tankar. Det fina området runt vattnet fick mig att bli lycklig istället. Gick där i min ensamhet och lyssnade på Thåström. Lillasyster ringde och hade tråkigt.

Satt kvällen framför datorn som vanligt.

Bestämde med Christoffer att vi skulle till Freddie på La dame noire antingen ikväll eller imorgon kväll, men då jobbar självklart inte Freddie ;__;

Försöker  komma på något annat att göra under kvällen, men det går inte så bra. Blir väl datan som vanligt.


Pratat en hel del med Annabam/Annabanan dom senste två dagarna <3 Alldeles jätteunderbart. Så nu är planerna att åka ner till Borås under sommaren och bo hos henne förhoppningsvis ^__^ Kanske hälsa på Lilla Patrik på samma gång också ^^,  Och Jane dårå ^^,


På väg hem på tunnelbanan idag så var det en kille som flirtade med mig, hihi. Men jag hade lurar så jag kunde inte höra vad han pratade om. Men jag såg att han sa något till sin kompis och i stunden efter så vänder sig denna om och tittar på mig :p Dom var söta båda två ^^ Försökte skicka en "umm hello" bild över bluetoth till den telefon som jag antod hörde till dom, men jag hann inte. Det skulle ju vara himlans kul om man kunde få några nya vänner! Om dom dessutom ser bra ut så har man ju nått att titta på om man inte lyckas prata ;) Hehe. Va tyvärr tvungen att gå av, men jag skulle med samma vagn som den tredje av dom. Ville verkligen fråga efter msn eller så, men det blev inte av. Jag hamnade mitt emot en snickare eller byggjobbare istället. Han va fin. En suparpolare kan jag tänka mig han som. Jag skickade samma bild där (haha, desperat?), på måfå till Okänd. Och tro fan att han tog upp sin mobil då :O Men det gick dessvärre inte att skicka. kanske lika bra, han kanske hade blitt rädd.

Hur bär man sig åt för att hitta "förlorade" snyggingar?  Svårt att leta när man inte vet var liksom. Men det var iallafall kul att få några blickar och leenden ^^,


Annonserar

Snygga killar sökes som suparpolare eller fikakompisar. Självklart vänliga och trevliga. För ev stabilare framtida vänskap.

Svar skickas till närmaste fågelholk. Kram


Höhö X'D


Träffade förresten Annas kompis Karin på tunnelbanan :)

jag gillar henne, hon är snäll. Skickades en massa sms till Anna från både mig och henne. "Har Karin sån väska?", "har Challe rosa och blont hår?" Slutade med att hon kom fram till mig och sedan hade vi sällskap fram till lokalen ungefär :) tack för pratstunden!

På vägen hem innan snyggingarna så såg jag Annas andra kompis Vänni och henns pojkvän. Dom såg mig inte så jag hejade inte. Men bad Anna göra det :) 

Av Beth - 19 maj 2008 10:56

Det gick att fixa ihop en fest. Väldigt mycket och göra och stressigt, men det gick. Brottades med en melon och fick springa in i duschen. Älskling kom som tur var en timma innan och hjälpte till lite innan folket skulle komma. Shadi kom först, jag fick springa ut med växel till parkeringen.

Anna och Christoffer kom efteråt, ca en halvtimme sena (>_<). På något sätt lyckades dom åka fel, och jag förstår inte hur med tanke på min klockrena beskrivning. Men alla kan ju inte hitta lika bra som jag :p

Anette, Ziggy och Salomon kom sist. Då blev det liv i stugan!

Väntade förgäves på att Fredrik skulle dyka upp, men det gjorde han inte. Har fortfarande inte hört något ifrån honom, börjar bli lite orolig.

Jag fick presenter ^_^ Av Salomon ett presentkort på hm, av Christoffer ett presentkort från bengans (<3), av Ziggy en shot (en polkagrisliknande korv i flaska som ska blandas ut med vodka), av Shadi lite badgrejer och av Anette nästan det roligaste, ett block med män utan kukar som man skulle måla dit själv *asg*. Emil har målat mest :P

Det märktes lite vilka som var vana att hänga med varandra. Salomon och Shadi stod i köket nästan hela tiden och åt upp min annanas :P Anette och Ziggy hoppade runt. Emil satt på plats brevid mig i soffan och Anna och Christoffer satt i först på golvet men sen i sängen. I min säng :O ^_^ Emil försökte låsa fast Christoffer med bojorna, men den rackaren smet. Sedan knöt Anna fast honom i Emils gylf :'D Men där lyckades han också smita ifrån :P Likaså från stolpen.

Vi tog oss in till stan och gick på club toxic. Det var helt okej, men inte wow jag måste dit igen. Det var mest jag, Emil, Anna och Christoffer som hängde med varandra då. Dom andra stod lite vid sidan av eller på dansgolvet. Jag fick i mig en del dricka. Det var nog jag och Christoffer som fick i oss mest.

Men det var en kul kväll! Och det jag uppskattade mest var att Christoffer verkade så glad ^_^ För att Emil taffsade lite på honom kanske :p

 00.18 ca kom vi på att det var min och älsklings 18 månadersdag <3

Fick några grattis och en klapp på axeln :)


Lördag. Vi satt hemma framför tvn och drack vin och åt ost och kex. jag börjar bli galet förtjust i brieost <3 Tyvärr så är den snart slut.

Vi firade inget speciellt, vi var så trötta. Eller jag var väl mest trött. Hade planer på att åka in till stan och leta efter ringar, men så blev det inte. Vi lagade mat istället och kollade på tv.


På söndagen åkte vi iallafall in och letade. Det gick inte så jättebra. Inga fina ringar och inte så mycket pengar. Men jag hittade en ursöt liten affär istället <3 Skall åka in någon dag och köpa present till Anna där. Därav inget namn på butiken eller vad som fanns. Emil åkte hem på kvällen och det blev lite ensamt. Men jag hade sällskap över msn hela kvällen och en bit in på natten. Det tackar vi för ^^

Har jag tur så får jag följa med ut till Blidö!


Idag försöker jag ta tag i Unga vuxna och hur jag/vi kan göra vår klagan hörd! Anns förslag var att prata med Björn, vilket jag ska, men jag måste göra mer än så. Vi måste komma ut med att vi har blivit så illa behandlade. Tycker jag iallafall.

Av Beth - 19 maj 2008 01:57

Evigt vad som helst till den som kan fixa så att jag får se Stomp out loud! <3

Såg dom live med pappa förut och det var GRYMT! Vill se igen. Vill vill vill!!!


Lite info om festen kommer senare ^^ 

Av Beth - 16 maj 2008 11:58

Har haft fullt upp med att förbereda innför festen ikväll. Jag har städat så mycket att mina fötter håller på att ta stryk. Men nu är det å andra sidan jättefint.

Ser fram emot ikväll och hoppas att det blir jättebra!


Är i lokalen nu och vi ska snart äta. Jag träffade Rasmus, en tidigare kille från Högås. Shiet vad lång han hade blivit nu. Men jag kände igen honom och han kände igen mig ^^,

Jag gick in i Christoffer på t-banestationen också. Tog dock en liten stund innan han fattade att jag var bakom honom :p

Vi hade en trevlig stund på stan tillsammans igår. Inget som var direkt planerat, vi skulle åka tillsammans till lokalen i Älvsjö, men så blev det inte. Vi gick lite i affärer istället. Sedan bestämde vi oss för att gå på systemet, min första tur dit. Fick åka till Solna först och hämta hans pass dock. Då hälsade jag lite på vuffsarna ^^,

Min första tur till systemet gick bra! Sedan gick jag tillbaka med Inger efter att vi hade handlat. Det blev en massa mat och massa tungt.


Det är förresten en vuffse i lokalen idag. Söt <3


Jag har lagt märke till att det är en hel del personer som har läst min blogg sedan min föreläsning, yay ^^

Men jag skulle vilja ha mer kommentarer. Var inte rädda för att skriva, jag bits bara på lördagar :p

Inlägget ligger även högst upp på google om man söker på fountainhouse polishögskolan om jag inte minns fel :)


Hade planerat att åka in till Fountain idag, men jag hinner inte på grund av stressen. Fortfarande en massa mat att gör klar.

Fredagar är planeringsdagar innför kommande vecka. Jag skulle egentligen ha anmält mig till ett seminarium igår, men det kom jag ju på 02.00 att jag inte hade gjort >.<'  Men det kommer flera, det är grejer rätt så ofta.

Björn tyckte att det kunde vara bra om jag föreläste lite om Fountain House om jag fortsätter föreläsa. Bland annat för psykiatrin om jag förstod det hela rätt.

I september är det Sverige möte i Helsingborg som jag tänkte åka på. Och i december är det Europa möte i Glasgow Scotland som jag tänkte försöka åka på också. Funderar även på att hålla kontakt med praktikanterna från Filipinerna. Dom ska försöka öppna ett egen klubbhus där. Och vem vet, då kanske man kan åka dit. Det skulle ju vara grymt häftigt!

Av Beth - 14 maj 2008 23:51

Ja, idag är jag bara så himla bäst ^^

Men först tillbakablickar.


Tisdag kväll.

Jag blev som sagt lite deppig igår. Det kanske inte riktigt nådde ut till folk, men det är inte heller det viktiga.

Vid 22 gick jag ner till vattnet för att rensa tankarna och fota lite. "Min trädgård" liknar lite en strand pomenad. Jättefint oavsett vilken tid på dygnet det är. Tyvärr så gick inte det vackra att å med på bild så bra. Min kamera är lite sne på att fota i mörker. Blir med blixt alldeles för mörkt förutom den närmsta metern och utan nästan bara suddigt. Men det blev några okej foton som jag ska försöka lägga upp på bilddagboken sen.

Jag började tänka på en hel massa när jag gick runt i min ensamhet. På Genki och att han nog inte vet om hur pass mycket han betyder för mig. Hur mycket jag saknar honom. Men under dagen, onsdag, så förvandlades mina söndergråtna tankar på honom och hans rånvaro till något posetivt. Kom på att jag avundas honom som orkar med att fara runt så himla mycket. Från sjukhus till sjukhus. Det kan inte vara det enklaste att plugga till läkare. Jätteglad över att jag har fått lära känna honom och jag hoppas att våran vänskap bara kan bli djupare. Om du ser det här, Genki, I really like you. Alot! Ser fram emot nästa gång vi kan ses och hoppas att det blir snart.

När jag satt nere på bryggan efter att ha pratat en stund med älskling om att jag kände mig nere så började jag tänka på Line. Jättefina och underbara Line <3 Saknar henne så himla mycket. Jag har lite lust att flytta till Järna för att komma närmare henne. Med risk för att låta som en fjortis, men I love you honney! Hoppas att vi ses på fredag.

For tillbaka till vår tid tillsammans. Där vi låg på bryggan nere på sjön vid Högås och pratade om allting. Just då var allt underbart, det minns jag när jag tänker tillbaka. Jag var alltid glad tillsammans med henne. Kände mig trygg. När jag tänker tillbaka på det så kanske det var lite kärlek över det hela, men det var himla vackert vilket som. Fick lite gråt i ögonen och bestämde mig för att skicka iväg ett sms. Till min glädje så saknar hon det lika mycket som jag. Och vi sa att vi skulle rymma tillsammans ^^ Jag måste ringa henne snart, få höra hennes röst.

Tänkte en del på mamma och syster också. Längtar tills jag och mamma ska ut och resa. Det ska bli skönt att få vara ensam med henne, bara vi två. Vi ses så sällan nu. Och när vi ses så brukar det antingen vara på ett möte, att hon måste hjälpa mig med något eller att jag åker hem till henne och sover med en massa panik och ångest i kroppen. Vår resa kommer att bli jätteskön, när den nu blir. Mallorca troligen ^^

Och ja, det var väl den kvällen. Msnade lite med Lurifix också. Alltid lika trevligt och mysigt. I really like that guy. Jag ska åka upp och äta på hans matställe någon gång ^^


En av dom bästigaste dagarna på jättelänge. 

Polishögskolan. Jag följde med ett gäng från Fountain House ut. Jag skulle bara lyssna. Det var jag, handledare Johan, Valo, Lars-Gunnar (skärp dig gubbe, ingen gillar när du beter dig som du gör >.<'), Irene och Henrik som ska vikariera under sommaren. Väl där träffade vi en annan Henrik. Väl där och inne i aulan, när jag ser hur många blivande poliser det sitter där, så blir jag jättefånig och flinar åt allt. Känns det som iallafall. Jag var jättenervös trots att jag bara skulle lyssna. Det fanns säkert några snyggiskillar, heh. Johan är den som först tar ordet. Han berättar lite om hans syn på Fountain House och om hur verksamheten funkar. Vi ser en liten film om klubbhusen. Sedan är det upp till oss, eller alla utom jag och ena Henrik, att berätta om våra egena upplevelser med polisen. Lars-Gunnar börjar. Han hade asperger fick jag veta. Han hade en del bra saker att säga, som jag dessvärre inte minns så mycket av. Men bland annat om en liten kioskgubbe som hoppar upp på hans rygg och sedan anmäler honom på grund av att han vägrar betala en dålig kopia av nått. Polisen kom och bevakade honom på avstånd, precis som om han skulle vara någon psycho. Anledningen till att jag inte kommer ihåg så mycket av det han sa är för att jag började störa mig rejält på hans sätt sen. Sedan berättade andra Henrik om hans möten med polisen. Och om hans psykoser. Det var intressant. Hur han trodde att polisen på nyårsafton mördar alla. Att han skulle bli amöba för att slippa leva. Det var en hel del mystiska men intressanta saker. Hur han lyckades rymma från psyk och rädda världen genom ett trafikljus.Har aldrig tänkt på att symbolerna som man trycker på för att gå över gatan kan betyda något. För honom så symboliserade gubben männskilgheten, ringen var världen och jorden och handen var gud. Den dagen han rymde från psyk så räddade han världen. Ser fram emot att höra honom igen, kanske rentav skuklle kontakta honom. Har aldrig riktigt förstått vad en psykos är, ingen har förklarat det för mig även fast jag har bett om det, men nu har jag lite mera hum om det. Även om jag lite smått fick den tanken krossad av Fredrik på kvällen.

Efter det tog vi fikapaus, vi hade säkert pratat i 90 minuter då.

Jag får hjälp av Henrik 1 att berättaför Johan att jag också vill berätta min historia. Det skulle jag få.

Henrik 2 fortsättar att prata vidare om psykoser och olika sorters blickar, samt svarar på en hel del frågor som han får.

Irene. Hon har inte så jättemycket att säga. Hur polisen var snäll mot henne när hon var livrädd för att åka in till psyk.

Valo hade väl den näst gripande berättelsen (förutom jag då :P). Han hade blivit påkörd en massa gånger och stött på polisen på det viset. Sedan hade han förlorat sin son på nyårsafton. I ungdommars gatuvåld. jag blev lite ledsen då. Inte alls konstigt att han mår som han mår med den historien i ryggsäcken. Tomas hette hans son. Mina tankar går till honom ;__;

han berättade också om hur han hade brytit ihop totalt och sprungit ut i skogen med en kviv framför halsen. Där kände jag igen mig. En polishund hade hittat honom i skogen och som tur var så hände inget. Lite frågor till honom med.

Sedan säger Johan att det är min tur att prata. Och jag kommer på mig själv till att faktiskt gå fram och ta plats framför micken. Jag har hunnit tänka i kanske 30 minuter på vad jag vill säga. Ingen förberedan alls. Ca 200 personer. Och jag är knappt nervös, lite pirr i magen bara.

Jag ska berätta för alla dessa människor om att jag har blivit våldtagen! Det kan komma som en chock för Johan med flera som inte har en aning om det. Men det går bra. Jag pratar om förhören, polisens gnagade blickar, hur jag känner mig missförstådd. En del trista saker, men som jag blir stark av att prata om. Jag pratar såklart om Ann också! Det är ju Anns förtjänst att jag har kommit till Fountain House. Och eftersom jag kom till Ann på grund av våldtäkten (och alla efterkommande), och hon sammarbetar med polisen, så kan man säga att det är genom polisen som jag har hamnat på Fountain. Jag pratar även lite om Unga Vuxna och stödverksamheter, Om Christina som kanske ska skriva en bok om mig, om Micke Hübinette som kränkte mig rejält. om en hel del saker. Man kan sammanfatta det på följade sätt; mitt bemötande av polisen som psyikiskt sjuk och brottsoffer.

Jag får en del frågor efteråt. Speciellt från två tjejer. Den ena vill ha hjälp med sin systerson som har asperger och lever på gränsen. Hon får mina kontaktuppgigter och hemsideadressen till Unga vuxna, stöd och resuersgruppen och Ungstöd. Hon verkade bli väldigt glad, så jag hoppas att hon hör av sig. Och att jag kan få kontakt med den här killen. För kan jag hjälpa någon så gör jag det mer än gärna! Håller tummarna för att han vill kontakta mig och att vi kanske kan bli vänner.

Den andra tjejen berättar att hennes sambos bror är väldigt suicidal och dom vet inte hur dom sak behandla honom. Hur dom ska vara för att det inte ska bli jobbigt för honom, men inte heller för dom själva. Jag ger henne min mailadress och bloggadress (jag passade såklart på att göra raklam ;] ) och säger att hon och hennes sambo, samt sambons bror, får jättegärna höra av sig! Hoppas hoppas där med på en ny bekantskap.

Det var verkligen jättegulliga tjejer som kom fram och berömde mig för att jag vågade öppna upp mig så pass. En kille kom även fram och frågade varför jag hade lkvar bilder på vederbörande, men jag förklarar att det var något jag bara letade upp för stunden för att straffa mig. Jag är noga med att berätta att jag är självdestruktiv och att det bland annat var polisen som fick mig att må så pass dåligt att det blev psyk. Han förstod nog inte riktigt vad jag menade. Jag förstod inte riktigt varför han frågade, jag hade ju förklarat det. Men han trodde som sagt att jag sparade på bilder. Jag sa att  ända anledningen till ifall jag skulle spara dom var för att elda upp som eller skära dom i småbitar! 


Men för att sammanfatta. jag känner mig rejält stolt över vad jag lyckades genomföra! Och jag planerar att fortsätta med det. Föreläsa om hur det är att vara våldtäktsoffer bland annat. Ungefär samma som jag pratade om idag. Jag har verkligen bara fått bra kritik! Jättemånga som är imponerade av mig :) Och jag mår så jävla skit bra!! Jag har pratat med Ann om att jag vill fortsätta med det och hon blev jätteglad och stolt över mig. Så eventuellt att jag kan åka runt med henne och föreläsa i landet. Jag vill vill vill ^^ Jag berättade även för CSI likanden mac Taylor fd piképolismannen att jag jättegärna kommer tillbaka och pratar om dom är intresserade. Jag ska även prata med Björn omdet, för han kan nog hjälpa till en del.

Så nu får alla hålla tummarna för mig att jag slår igenom som föreläsare!


Jag ska även bli mer aktiv med Fountain House. Försöka hänga med runt på en del olika seminarium och möten. Det här passar verkligen mig. Dom sjöng för mig alla idag också ^^ Jag kommer stå med i fontänbladet som födelsedagsbarn. 

Jag är verkligen rejält sporrad nu! Nu jävlar, look at me here I come!


 Sova nu, har en himla massa att hinna med imogon inför festen. Plus Fountain och Unga vuxna. Christina är stolt över mig med. Och Freddie blev jätte imponerad!

Ovido - Quiz & Flashcards