Alla inlägg den 7 maj 2008

Av Beth - 7 maj 2008 21:38

Jag var med en annan kille när jag var tillsammans med mitt ex. Han hade tjej och barn. Vi tyckte om varandra. Tror jag. Jag vet inte varför jag skriver detta. Det är inget som jag känner skuld över. Men på något sätt så kände jag att det behövde komma ut. Behövde rensa huvudet lite.

Jag har skickat långa sms till Freddie. Jag längtar tills vi ses igen. Tills jag får träffa Chippen. Samtidigt är jag rädd för att borra in huvudet i hans päls och börja gråta. Låta mina ögon blöta ner honom. 

Skickade ett antal sms till flera personer också, men det var inte så många som svarade. Känslan om att inte betyda något börjar komma tillbaka.

Men jag ska inte ner igen, jag ska klara mig nu. Upp, upp! 

Av Beth - 7 maj 2008 15:52

Var på besök hos Ylva idag, neuroteraputen, eller vad det nu heter. Hon bestämde att jag ska få sluta med ena medicinen, minns inte namnet på den nu. Ett litet glädje skutt inom mig. Gått på två mediciner rätt så länge nu. Och eftersom jag ändå inte kommer ihåg att ta dom, så var det lika bra att sluta med den ena. Och nej, jag är inte slarvig! Men det går bara inte att komma ihåg allt. Försöker och försöker, men det går inte.

Kom även fram till att jag ska skulta med p-pillrena för ett tag nu. Har blivit jättedepp av dom utan att veta om det. Fram tills nu. Det har varit jobbigt att inte ha ett fungerande sexliv. Har tittat snett på mig själv och undrat vad felet är. Även under bra perioder, utan att bli påmind om diverse kräk, så har lusten ofta varit i botten iallafall. Fram tills att jag slutade med pillrena.


Det känns som att jag kan klara det här nu. För ett tag iallafall. Och det känns jättebra. Jag är om inte stark, så åtminstonde inte jätteklen. Jag vill börja plugga nu. Ta klart iallafall A kurserna. Lyckades ju faktiskt gå från ig, knappt g  i högstadiet, till vg/mvg i både matte och natur i gymnasiet. Och har man lusten till att plugga så tycker jag att man måste få göra det. I månader har jag fått höra att gud vad kul att jag vill börja plugga, men utan att få hjälp till det. Hur ska man kunna gå framåt om man inte kan släppa det gamla bakom sig?

Och jag är inte ensam om att vilja börja plugga men inte få hjälp. Anna sitter i precis samma sits. Jag funderar starkt på att ta dit det personliga ombudet som jag ska boka möte med, och be henne upplysa Unga Vuxna om våra rättigheter. Vad vi kan kräva av dom. Annars går jag ut i strejk, men det kommer nog inte funka.

Funderar till och med på att plugga körkort.


Imorgon ska jag försöka städa upp i lägenheten. Så att det blir fint tills på lördag. Och framförallt fint tills nästa fredag! Kan ju inte släppa in folk här när det ser ut som en orkan har dragit fram.

Och så måste jag hinna gå på min make up rådgivning innan det slutar gälla. Det blir väl imorgon det med, eller på fredag.


Andreas sa förresten att det var kul att träffa mig :) Synd att inte Anna och Christoffer dök upp bara.  

Av Beth - 7 maj 2008 11:39

Jag fick ett sms av Caroline. Tips om namninsamling för mer pengar till psykiatrin. Självklart skriver jag på och tipsar vidare lite. Så nu tar jag förgivet att alla som läser detta kommer skriva under!

http://www.namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=1950
Tänk på att det är en viktig grej!!

Jag ska också försöka skriva en egen artikel om Fountian House Stockholm och deras kommande ungdomshus. Men vi får se hur det går.


Jag var ute och knallade igår tidigt på morgonen. Vid vattnet. Innan staden vaknade. Det var skitfint. Jag tog lite bilder som jag ska försöka lägga upp sen.


Och så träffade jag Freddie igår ^__^

Jättetrevlig och fin kille. Han kommer att bli super som kontaktperson!

Och nu längtar jag till Pride mer än någonsin. Speciellt om jag kan få med honom. Jag ska träffa Putte där med :)


Min dag börjar närma sig, och så även min fest. Börjar bli lite nervös i magen, men det ska bli kulkul bara.

Ovido - Quiz & Flashcards