Alla inlägg den 6 maj 2008

Av Beth - 6 maj 2008 04:40

Jag funderar på att gå ut och sätta mig nere vid vattnet. Stockholm är som finast en tidig morgon eller en sen kväll. Föredrar sommarkvällar över lag, men även en mörk eftermiddag på Djurgården kan vara fin. Lampor från båtar och byggnader, men mest båtar, ger en häftig utsikt. Jag ska nog gå ut iallafall, trots att det är tidigt. Fota lite. Jag längtar bort från stan. Ska jag vara ärlig så längtar jag bort från allt folk också. Jag vill åka ut i skärgården och bo i en liten stuga, sitta och blicka ut över havet och vågorna som slår upp emot land. Ingen telefon, ingen dator, ingen tv. Inga tider. Bara jag. Jag och sjöfåglarna. Och kanske Herbert-Elvis. Men får panik av tanken på att vara så ensam. Jag både vill och inte vill.

Jag slåss mot mina egna tankar och önskningar.


Om fyra dagar fyller jag år. 20. Ser fram emot det mer än förra året. Mitt 20:e år måste bli bättre. Ska verkligen försöka lova mig själv det!

Ovido - Quiz & Flashcards