Alla inlägg den 26 april 2008

Av Beth - 26 april 2008 19:12

En kväll utan blogg, har nästan drivits till vansinne.

Återblickar Fredag.


Skansen fredag. Fullpackade bussar med antingen pensionärer eller ungdomar. Lite komiskt, kan inte riktigt se Stockholms ungdomar på skansen. Men är det björnungar så är det. Übersöta :) Skulle lätt ta med mig ett gäng hem om man kunde vara säker på att dom stannade kvar i den storleken. Ett utan djurvärldens sötaste ungar. Lillskansen hade inte öppnat än, snyft. Glädjen var Andreas i sin nya racerstol. Det gick undan utav bara helvete. Han höll visst på att flyga ur, aj aj. Fick förresten en puss på halsen och det är ju alltid trevligt. Så går det när man har god parfym, apple från DKNY. Goda köttbullar tyckte jag. Viltkött. Får reda på att Andreas son fyller år i helgen. 2 år, grattis till han.

Jag roar mig med att upplysa folket om att man visst kan ha ekorrar som husdjur. Dom tror inte riktigt på mig, "man kan nog, men det är nog inge bra". Förklarar att det inte är vilda som man trycker in i bur. Trettonlinjerad jordekorre är den vanligaste. Dom tvivlar ändå. berättar att dom säljs i zoo affärer i Danmark. Tystnad. Vet man bara var man importerar ifrån, eller hittar bra uppfödare, så går det bra.

Missar sälmatningen, orkar inte vänta ensam i 2 timmar. Kommer ändå tillbaka på tisdag med Anette.

Jag tar längs tid av alla på mig inne på akvariumet. Man måste ju titta när man väl är där. Hittar fina ormar som jag måste kolla upp. Och hypra jordekorrar som jag lyckas få fast på film :) Jag tar mod till mig och klappar en orm i klapphörnan. Den känns som en arm. Danne frågar personalen om dom har snäckor. Det har dom inte. Jag ler lite.

Frågar en tjej som jobbar där om det är svårt att få praktik. Hon vet inte det, men säger att det bara är att ringa och fråga. Jag måste våga göra det för jag vill verkligen börja jobba där. Skulle trivas som attan :)

Får några fina bilder på lemurer. Några knattelemurer på 1 månad springer runt och är ursöta!


På vägen hem lyckas jag låta bli att åka till Sun ai och köpa ett lager med Toppo. På dörrmatan låg det ett meddelande om att mitt paket har kommit till posten. Det uppstår en liten generad glädje. Jag lyckas med häpe köpa ett paket, hrmm, kondomer utan att rodna. Bravo till mig.


På pendeln påväg till Bålsta hinner jag lyssna igenom min nya skiva (den är väl ny om man aldrig har lyssnat på den innan?) med Tom Malmqvist. Fish in a tear. Jag blir inspirerad till att skapa lite poesi. Åtminstonde försöka. Dom ligger nu uppe på Socker. Lyssnar på lasses nya skiva med.

Jag planerar en eventuellt kommande resa till Danmark tillsammans med Mumin. Det kommer bli skitbra om det blir något av! Jag tar med mig Emil (jag planerar innan jag hinner prata med honom :P) och Mumin tar med sig Jakob. Tivoli eller Backen? Vi pratar lite om Pride också. Kommer fram till att jag nog ska köpa ett veckokort eller vad det nu hette. Om jag får tillåtelse så hånglar jag nog upp en del, höhö. Man kan väl drömma :P Det blir iallafall en del krogrundor. med eller utan älskling.


Jag erkänner att jag får panik för varje gång som Genki inte svarar på sms lika snabbt som vanligt. Måste lära mig att folk inte sitter fast i mobilen. Att man inte är död bara för att man inte svarar. Men jag saknar honom. Jag åker och sätter mig på Nynäs station snart. Förr eller senare så måste han dyka upp. Eller hur?


Emils mamma har födelsedagsfest hemma i Enköping. Jag är lite tyst för att det är så mycket folk. Sitter mest och äter. Vill dricka vin men vågar inte riktigt. Det blir lättdryck istället. Och en massa cocktailtomater. Vi stannar uppe till sent med tanke på min sömn natten innan.


Lördag.

Det är marknad i Enköping. Jag hittar en tröja med eget tryck på. Ett halsband med *hjärta* EMIL *hjärta*, jättefint blev det :) Sen blev jag lite porrig och köpte ett par trosor, också med egen text. Jag älskar Emil. Massa fina <3

Sen hittade jag två par byxor också. Fick låna lite pengar av älskling. En liten ny garderob blev det. 

Jag ville gå och ta lite fler hål i öronen, men alla ställen hade redan stängt. Vi smet in på mad ink, tatueringsstället, men vände rätt så snabbt igen. Kom på att det inte var så stor idé att gå in när jag ändå inte visste vad jag ville ha. Tänkt en hel del på tatueringar och piercingar dom senaste dagarna. Hittade en bra sida med en massa snygga tattoos på. Bland annat en  cool rödögd trädgroda ^__^'

Jag tror att jag ska ta ett nytt hål i läppen, och kanske några riktiga hål i öronen, men det kanske gör ont?!

Sen har jag fått för mig att jag vill ta hål i nacken, men det är nog mest en fåförmig grej.


På vägen hem var det en del bilar som tutade på oss. Dom har väl aldrig sett sådana snyggingar, hehe. Vi satte oss på en bänk och vilade fötterna, var lite rädd för att få stickor i rumpan. Älskling vickade en massa på bänken så jag höll på att trilla i backen >.<

En kille sa hej till oss fast vi inte visste vem han var. Älskling trodde att det var någon som kände igen honom från Birdie, jag spekulerar i om han kunde lyssnat på SMK eftersom vi pratade om dom just då. Fick veta att det ska spela någon eller några blipblop band på Birdie, jippie. Den 17-18 maj är det 8 bitars grejs i Västerås och jag skulle väldigt gärna vilja gå ^_^ 


Vi fick grillat till mat. Då börjar det bli sommar. Jag blev bjuden på vin, men det var inte så gott. Kollade på Körslaget som vanligt. Blev lite förbannad på älsklings mammas gubbe som klagade på den alternativa killen. Enligt honom har man som alternativ inget liv >.<' Och det är riktigt riktigt töntigt. Men hur häftigt är det då att ha flint kan jag undra? Tog lite illa vid mig och det sa jag också. Han sa att han stod för det han tycker. Skitsnack tycker jag! 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards