Alla inlägg den 7 augusti 2009

Av Beth - 7 augusti 2009 23:09

(Det inlägg som jag började skriva på försvann, satans perkele eller vad det nu heter.)


Men självständighet alltså. Riktigt jävla självsäkerhet - självständig och stark. På låtsas i alla fall.

Ensamhet kan det också kallas. Totalt jävla mörker!

 Men jag ska försöka följa i fotstegen och se på saker och ting med positiva ögon.

Ensamhet; det är i alla fall ingen som tjatar och säger vad man bör göra eller inte göra.

Mobilen är utan batteri och laddaren har av okänd anledning dött, och jag är helt isolerad (Typ?) ifrån den yttre världen; i alla fall ett par vackra själarslipper  min sms-terrorisering och sparar in ett par ören eller kronor.


Innan jag glömmer det vill jag passa på att gratulera Uutela till lägenheten. Ingen annan förtjänar det mer än han.


Och så var det det där med att fixa kvällen också. Men jag har tjackat (heter't så? Eller chackat?) tretton nya skivor och två filmer.

Iron Maiden Donington Live 1992 på VHS och Dreamcatcher på DVD, och följande plattor.

Iced Earth - Something Wicked This Way Comes

Iron Maiden - Seventh Son Of A Seventh Son

Iron Maiden - Number Of The Beast

AC/DC - Back To Black

Judas Priest - Angel Of Retribution

Judas Priest - Living After Midnight

Manowar - Harder Than Hell

Manowar - Bettle Hymns

Saxon - Crusader

Pantera - The Great Southern Trendkill

Thåström - Kärlek Är För Dom

Ten Jinn - Alone

Absolute Rocke Deluxe


Så nu finns det ett antal låtar att lyssna igenom.


Jag har hittills klarat mig rätt bra utan min mobil faktiskt, tro den som vill.

Och jag pratar helt mirakulöst med Sid. Nyp mig, det kan inte vara verklighet.


En annan sak. Jag saknar mina kusiner och Tjällmo. Och kusinerna i Örebro. Även om jag inte alltid känner mig hemma i min släkt, så saknar jag dem i alla fall. Även om jag avskyr när någon främmande man kilar iväg med Kotten i armarna och Hampus nästintill hoppar på mig så saknar jag dem. Barn är väldigt bra för att motverka ångest, man hinner ju för guds skull inte hinna tänka efter medans man ska hålla koll på dem. Så länge man inte låser in sig på toaletten det vill säga. Sedan finns det kusiner och systrar som lägger fillingar på huvudkudden och ballonger under madrassen, det är inte riktigt lika kul.

Ovido - Quiz & Flashcards