Alla inlägg den 2 juni 2008

Av Beth - 2 juni 2008 23:34

Jag vill tillbaka till biblioteken. Jag skulle kunna bo där.

Jag måste betala min biljett tillbaka dit. Böcker; jag drunknar snart.


Skulle bli jätteglad om några lyckliga själar ville droppa lite tips på bra böcker. Ungdomsböcker framförallt. Gärna av svenska författare. Men vad som helst tas med glädje emot.

Någon som vill starta en bokcirkel? 

Av Beth - 2 juni 2008 22:44

Det blir allt större och större hopp i mitt bloggande.

Jag ber om ursäkt för det.

Under senaste tiden har det varit väldigt mycket att göra. Iallafall för att vara mig. Det hände mycket roligt förra veckan. Jag somnade innan 20.00 två kvällar i rad om jag inte minns fel.


Jag minns inte riktigt vad som har hänt sedan sist. Besök på kommande ungdomshuset ute i Stora Sköndal. Jag är stolt över att dom vill ha med just mig i sitt arbete. Det pratades en himla massa om den ena stora människan hit den andra stora dit som skulle bjudas in på middag.

Madde Bernadotte ska ev bli hedersmedlem. Jag föreslog även Hugh Heffner, playboykungen. Han skulle defintivt locka unga. Speciellt om Bridget (?), Holly och Kendra dessutom blev medlemmar :p Min uppgift är att locka unga och det tar jag på allvar.


Det jobbigaste med hela grejen är dock stället. Sköndal. I närheten av Farsta. Gabriel. Det var samma väg, samma busskur. Ångest. Jag berättade både för Johan och Björn att jag hade svårt för det. 

Men på något sätt måste det gå.


Min krönika är med i det nya numret av Fontänbladet. Jag har fått en egen ruta att skriva i till varje numer! ^_^

Det fanns även en artikel som jag ser fram emot att läsa. "Hemma hos Björn". Han bor på en båt; det tycker jag är grymt häftigt!


Jag var med Christoffer på Grönan och såg In Flames i torsdags!

Det var stort. En massa folk; jag såg nästan inget alls. Blev hoppad, stampad och knuffad på ett par gånger.  Men det var det värt. Jag knackade John på axeln och sa hej när jag såg honom. Jag lyfte på hatten för Charlie. Eller okej, det var han som lyfta på sin hatt.


Jag tycker om att vara med Christoffer :) Man behöver inte prata; det blir ingen pinsam tystnad ändå.

Hur förklarar man för någon att man är beredd att dö för honom? Jag tror verkligen att jag är det. Han före mig! Utan att det ska låta fjäskigt heller. Utan att det ska låta som att jag är upp över öronen förälskad. För det är jag inte. Inte i honom. Men jag har en äkta vän i honom. Vilket jag inte alltid har sett. Det skämms jag för!

Jag kan nästan höra hans ekande steg i mörkret efter mitt farväl. Men det är historia nu. Våran historia. 


Jag träffade Line på fredagen <3 Tyvärr blev det inte den där wowgrejen som jag hade hoppats på :l


Har varit med älskling i helgen.

Jag fick rätt så mycket ångest över att knappt ha pratat med honom alls under den senaste veckan. Förlåt. 

Det måste gå att ha ett socialt liv med vänner utan att kärleken ska bli lidande. Jag vet bara inte hur.

I lördags åkte vi till Lilla gatans tatuering och piercade mig ^^,

I höger bröstvårta. Skitsnyggt!! Det gjorde lite ont och till och från ömmar det och blöder. Men det var det värt.

Idag när jag pratade med kusin så nästan skrek hon när jag berättade. "Men kusin! AJ!!" Hon måste tro att jag börjar bli tokig på riktigt ^^,


Ska åka till kusinerna i Tjällmo på torsdag <3

Det var så himla länge sedan. Det ska bli jätteroligt :)

Näst yngsta kusinen tar studenten. Grattis!

Blir dock en tajt dag. Ska med Anna till Jossans spring på förmiddagen. Och på kvällen till Caroline med Christoffer. Tjällmo därimellan. Tuft. Men askul :)


Långhelgen blir nog också rätt så fullpackad.

Daniel och Jakob kommer hit och bor här :) Och ev ska vi ha grillfest. Annars krogen eller nått sånt kuligt. Ser fram emot det. Kommer dock sakna Emil mycket. Älskling ;__;


För bra för att dö.

Läste ut Christinas senaste bok i natt. Den var bra. Mycket tankar som ploppade upp. Och ilska.

Funderingar över att börja skriva mer själv. Kanske en bok. Men vi får se vad det slutar i.


Köpte en del böcker idag. Börjat sjunka djupt ner i läsandets värld igen. Underbart.

Sjutton. Solprinsen. Kanske ett liv. Spelar roll. Med Marias ögon. jag är kvar hos er.

Jag slukar böcker av svenska författare nu. Och jag vill ha mera!

Tips?

Det var härligt att leta böcker tillsammans med Ziggy. En någorlunda frisk Ziggy. Ziggy Sonette; jag skulle vilja skriva en jättebok om dig. För dig. Till dig. 


Imorgon ska jag träffa Anna Bengtsson. Det var verkligen inte igår. Det ska bli jättekul!


Oj oj, det kommer bli en himla massa att försöka hinna med. Unga vuxna. Fountain house. Praktik. Hos fårtanten på Överjärva gård :)


Jag har börjat leta lägenhet.

Både jag och Daniel har fallit pladask för Nynäs. Hoppas att jag hittar nått där :) Mamma och jag ska göra en såndära bud get (det va en gubbe på fountain som sa så :p) så jag vet vad för ställen jag kan anmäla intressen för. Med hyra och allt vad det är.


Jag skulle verkligen behöva sova. Behöver all sömna jag kan få; men vem kan sova i denna värmen? 



Ovido - Quiz & Flashcards